måndag 13 december 2010

Året som gått


Betydligt blekare och med lite mer underhudsfett! ;)

Under året har jag varit i Thailand, Malaysia, England, Finland, Tyskland och Italien. Jag har flyttat från min stora fina trea i Gullmarsplan till en liten mysig två på Kungsholmen. Jag har knutit nya band och jag har lossat på gamla. En del har blivit återupptagna. Jag har gråtit många tårar och jag har skrattat ännu mer. Jag har testat nya saker. Gjort tveksamma val. Haft många blåmärken och riktiga sommarben halva året. Nattbadat som om det inte vore någon morgondag. Sprungit ut i sommarnatten med en flaska rosé under armen och världen som spelplan. Spelat fotboll på en grusplan i en klänning och sandaler medan det spöregna. Jag förlorade. Jag vann. Vi busade. Vi rökte cigaretter på kontoret och drack dagens klockan tre. Cyklade genom stan på en pakethållare. Blivit kär. Fått planerna grusade. Och fått lite hopp igen.

Där står jag nu. Med några dagar kvar av det nya året, väldigt mycket hopp och jag tror att nästa år kan bli mitt år. Faktiskt!

Jag önskar er alla ett fantastiskt fint nytt år, redan nu.

Puss

2 kommentarer:

A monkey needs to dance and so do you!