tisdag 28 december 2010

Blondie

Saknar mitt blonda hår!

Jag förstår inte varför jag började trixa med håret. Det har bara blivit torrt. Torrt och fult. Nu är det ibland rött, jordgubbsrosa, orange, ljusbrunt och ibland är det en mix av allt det med lite blonda slingor i. Fint.
Dessutom tycker jag att jag börjar se riktigt trött och sliten ut när jag vaknar. Som i morse. Herregud! Jag fick en chock när jag råkade få en glimt av spegelbilden när jag stod och borsta tänderna. Håret stod åt alla håll och kanter, fast ena sidan av huvudet var helt platt och glansigt. Ansiktet var trött och livlöst. Ögonen svullna och näsan likaså. Det är då man känner att man vill tacka Gudarna för att det finns smink.

Nu - en kopp svart.

Pyss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

A monkey needs to dance and so do you!